Need for Speed Undercover
- Tesztplatform: PC
- —
- Írta: Err
Lehetséges, hogy elcsúsztak a fejlesztéssel, hiszen még egy demót sem kaptak a játékosok, arra hivatkozva, hogy inkább a teljes játékot tökéletesítik helyette. Elérkezett a 2008. november, és mindenki kézhez kapta a játékot.
Lássuk, vajon sikerült-e az Undercoverrel sikert aratniuk, és feltámasztani a már fél lábbal a sírban lévő Need for Speed sorozatot!
Hasonló volt még a kihallgató terem alján látszólag visszaszámláló óra is, melyet jobban szemügyre véve rájövünk, hogy egy dátumot jelent. 2008.08. 20. Ez nem más, mint a 2008-as GamesConvetion kezdete, ahol gyakorlatilag az első infókat árulták el a játékról. Az oldal még annak is felkeltette az érdeklődését, akit amúgy a Need for Speed hidegen hagy. Egyszerűen zseniálisan volt összerakva.
Az Undercover az Underground(!) idejében készült grafikus motort használja, melyet a fejlesztők minden évben felújítottak és szépítettek. Ennek eredménye lett az Undercover képi világa, mely nem a valaha látott legszebb, de teljesen megállja a helyét. Ebből a grafikus motorból valószínűleg ennyit lehetett kihozni, ez is szép eredmény, hiszen eljárt már felette az idő. Jobb lett volna már évekkel ezelőtt csinálni egy újat, csak az ugye több pénzt és fejlesztési időt kíván.
Első ránézésre a játék a Most Wantedot idézi fel bennünk, hiszen a színek és a környezet nagyon hasonló. Éppen ezért sokan "csúfolják" a játékot Most Wanted 2-nek, még talán maguk a fejlesztők is, hiszen korántsem biztos, hogy az Undercover project a fejlesztés elejétől kezdve ezen a néven futott. Ha megnyitjuk a játék főkönyvtárában lévő "GL" nevű konfigurációs beállításokat tartalmazó fájlt egy jegyzettömbbel, rögtön az elején olvashatjuk, hogy:
GUID=nfs_mostwanted2
ContentString=nfs_mostwanted2
Ez azt hiszem mindent elárul.
A játékban végig reggel 6 óra van, melyet a fejlesztők Magic Hour-nak neveztek el. Ezzel magyarázzák, hogy minden olyan sárgás színű. A bejárható terület hatalmas, és végre visszatért a ProStreetből olyannyira hiányolt Free Roam, azaz a szabad kóborlás is. Egy nagy szépséghibája akad azonban, ugyanis nincs GPS a játékban. Nem vezethetünk oda egy versenyhez, hogy a helyszínről indítsuk az eseményt. Lényegében ezzel elveszett a szabad kóborlás értelme. Érthetetlen, hogy miért maradt ki ez az apró, de annál fontosabb dolog a játékból.
A játéknak Tri-City ad otthont, melynek részei Palm Harbor, Port Crescent és Sunset Hills. Mindhárom városrésznek megvannak a saját jellemzői, mely egyedivé teszi őket.
Aki nem olyan szerencsés, hogy tükörsimán fut a játék a gépén legmagasabb grafikai beállítások mellett, az hamar tapasztalni fogja, hogy kicsit is lejjebb húzva a grafikát a kinézet rohamosan romlik, az fps szám pedig alig nő. Csontra lehúzva a játék már teljesen máshogy néz ki, kifakulnak a színek, és szinte eltűnik minden csillogás.
Autóm a fegyverem
Egy autóversenyzős játék meghatározó tulajdonsága, hogy milyen autók állnak rendelkezésünkre ahhoz, hogy 300-al tudjuk szaggatni a virtuális aszfaltot. A Need for Speed sorozatban erre most sem lehet panasz; az aktuális legnépszerűbb autók kaptak helyet a játékban. A Honda és a Ferrari idén kimaradtak a jóból, hiába próbálták őket szereplésbe bírni. A Honda nem adta a nevét a rendőrzúzáshoz, a Ferrari pedig továbbra sem szeretné viszontlátni a játékban a két lábra álló lovacskáját összetörve. Ezek a hivatalos indokok.. Na? Kit győztek meg? :)
Van élet a Hondán és a Ferrarin túl, úgyhogy egész biztosan mindenki megtalálja a maga kedvencét az 55 autó közül. Az autók három csoportba vannak osztva, melyek most nem az Exotic, Tuner és Muscle, hanem amerikai, európai és japán. Az EA büszke arra, hogy több autó is az Undercoverben debütált. Ilyen például a Renault Mégane Coupé vagy akár a Nissan 370Z is. Mindkettőről érkezett egy temérdek reklámanyag megjelenés előtt és után. Biztos vannak, akik emlékeznek még a Reanult Mégane-t népszerűsíteni hivatott oldalra, az Agent M09-re, mely később kiderült, a Mégane 2009-et takarta. Megjelenés után a TakeDown nevű minisorozattal kedveskednek a játékosoknak, mely a Nissan 370Z-t népszerűsítette. Előbbi is egy remek marketinghúzás volt, kár, hogy csak a franciául beszélők értették az oldalt.
Talán idén kaptuk a Need for Speed sorozat legárkádosabb játékát. Az összes autót gyerekjáték irányítani, így ebből a szempontból mindegy melyiket választjuk. 400km/h-ról 300-ra lassulva lehet bevenni a legélesebb kanyarokat is, ami a szimulátor rajongókat igencsak fogja zavarni. Nem csak az irányítás irreális, hanem az is, hogy egy alsó kategóriás autóval lazán le lehet hagyni a legkomolyabb sportautókat is. Ez lassan már megszokottá válik a sorozatban, pedig nem biztos, hogy mindenki örül neki.
A féket gyakorlatilag teljesen el lehet felejteni. Az összes autó irányítása olyan, mintha sínen autóznánk, és egy láthatatlan erő tartaná a kocsit az úton. Ettől függetlenül élvezhető a játék, viszont amikor városban megyünk 300 fölötti tempóval, akkor néha ész nélküli törés-zúzásba megy át a játék.
Az autók törnek, körülbelül olyan szinten, mint ahogy azt a ProStreetben láthattuk. Ez azonban egy kivétellel az égvilágon semmire nincs hatással, úgyhogy nyugodtan lehet úgy vezetni, ahogy kedvünk tartja, a kocsink nem fog cserbenhagyni minket. A törés kikapcsolható a beállításoknál. (Tipp: Ha belefutottál egy szögesdrótba, kapcsold ki a törést, majd vissza, és száguldhatsz tovább négy új kerékkel! :) )
Ismét a városban. Ismét illegálisan.
A játékból idén teljesen kimaradt a Drift és a Drag, pedig utóbbit a ProStreetben már-már a tökéletesnek mondhattuk. Kaptunk helyettük azonban mást, mindeni eldöntheti, hogy megérte-e lemondani róluk.
A játék egyik legnagyobb újítása a Highway Battle nevű versenymód. Ez olyan, mintha vegyítenénk a Carbonban megismert Kanyon párbajt és az Underground 2-ben látott Outrun-t. A verseny az autópályákon zajlik, nagy forgalomban. A cél, hogy az ellenfél elé kerüljünk egy bizonyos távolságra. Ha nem dől el hamar ki a nyertes, közbeszól az idő, és az nyer, aki az időkorlát lejártakor elöl van. Nincs második kör, mint a Kanyon párbajban. Ez az egyetlen versenymód, ahol a törésnek van szerepe, itt ugyanis totálkárosra is lehet törni az autót.
Ismét indulhatunk Ellenőrzőpont (Checkpoint), Kör (Circuit/Grip) és Sprint versenyeken, melyek pont ugyan úgy zajlanak, mint ahogy már az előző részekben megismerhettük őket.
Visszatértek a ProStreetből kihagyott rendőr-üldözéses versenyek is. A három zsarukhoz kapcsolódó versenymód a Szökés, Károkozás, és a Zsaruk kiiktatása. A Szökés a legegyszerűbb feladat, csupán meg kell lógni a zsaruk elől egy meghatározott időn belül.
A Károkozásban értelemszerűen kárt kell okozni az államnak, melyet legkönnyebben a rendőrautók összetörésével érünk el, majd meg kell lógni mielőtt lejár az idő. Rendőrautót legkönnyebben úgy tudunk összetörni, hogy bekapcsoljuk az időlassítást, mellyel korlátozott ideig megnövekedik a kocsi tömege, és egyszerűen oldalról fellökjük a mellettünk haladó járművet. Útlezárásoknál is érdemes használni, hiszen egy mozdulattal lehet levegőbe repíteni akár a SUV-okat is. Realitásról itt sem beszélhetünk. :)
Egy offline versenymód maradt hátra, mely a ,,Lehagyás" nevet kapta. Itt csak egy ellenfelünk van. Miénk az egész város, arra mehetünk verseny közben, amerre csak szeretnénk. Az diktálja a tempót, aki elöl van. A verseny célja, hogy egy meghatározott ideig mi vezessünk. Ez a versenymód lényegében az Underground 2-ben látott Outrun, csak itt nem távolságra, hanem időre megy ki a játék.
Az Undercoverben debütált a Cops N' Robbers nevű versenymód, melyet csak online tudunk játszani. A versenyzők két csapatot alkotnak. Az egyik csapat a rabló, a másik pedig a rend őrei. A verseny lényege, hogy a rablóknak meg kell keresniük a pénz, felvenni azt, és leszállítani egy helyre, miközben a másik csapat (zsaruk) megpróbálják elkapni őket. Ha lement a kör, akkor ugyan ez játszódik le, csak fordítva. A versenymód egész jó, de hamar megunható. Az egész egy pár utcányi helyen játszódik, ahol mindenki össze-vissza forgolódik, és egy idő után ez is csak egy ész nélküli száguldozásba torkollik.
A versenymódok mellett vannak még küldetések, melyek előrébb viszik a történetet. Ezek elég változatosak, ráadásul a videókkal együtt kifejezetten érdekesek. A történet a játék elején nehézkesen indul el, de később felpörögnek az események. Van itt minden, amit csak egy autós játékba bele lehet tenni. Autólopástól kezdve, a hősnő megvédésén át egészen az ellenfelek kiiktatásáig. Sokan mondják, hogy a történet nagyon gyenge, de azért valljuk be, a játék végén arra a fordulatra nem sokan számítottak. Összességében szerintem érdemes volt a történetet belevinni, viszont ezzel maguk a versenyek majdhogynem értelmetlenné váltak. A küldetéseken kívül az összes verseny csak arra jó, hogy hírnevet szerezzünk a városban.
Hangok, muzsikák
Több mint 30 szám kapott helyet a játékban, melyek elég változatosak a műfajokat tekintve. Szerintem volt már jobb soundtrack lista is már NFS-ben, de mindenkinek más az ízlése, biztos nem mindenki ért velem egyet. Mindenesetre aki még nem ismerné a számokat, az itt belehallgathat a legtöbb muzsikába. Nagy hiba viszont, hogy a jól bevált EA Trax kimaradt a játékból. Biztos sokan kikapcsolnának belőle egy-egy számot.
Ezzel szemben az egyik legpozitívabb dolog, hogy végre nem csikorognak a kerekek állandóan 30km/h fölött, mint ahogy azt az előző részekben hallhattuk.
Ha már a hangoknál tartunk, muszáj megemlítenem a rendőrségi párbeszédeket, melyek idén jobbak, mint valaha. Ötletesek, sokszor viccesek, és van bennük érzelem, nem csak felolvassák őket.
(Sufni)Tuning
Az Undercoverben viszontláthatjuk a tuningot, azonban sajnos a mértéke messze nem mondható elegendőnek. Én személy szerint az Underground 2 óta várom, hogy végre az abban látott tuningot továbbfejlesszék, erre minden évben lebutítják.
A teljesítménybe a már megszokott módon nyúlhatunk bele. Felrakhatjuk az elérhetővé vált dolgokat külön is, illetve csomagokban is a gyorsfejlesztés menüpont alatt. A finomhangolás sem maradt ki az Undercoverből, sőt, itt már használható tanácsokat is kapunk, hogy mikor mire állítsuk a dolgokat. (A ProStreetben is volt leírás egy-egy dologhoz, ott viszont a magyarítással komoly gondok voltak. A leírás elolvasása után se volt sokszor egyértelmű, hogy mit, hogyan állítsunk.) Negatív oldala a csúszkás finomhangolásnak, hogy gyakorlatilag semmit sem ér. A ProStreetben lehetett azért érzékelni a változást a finomhangolás után, azonban az Undercoverben ez szinte teljesen elmarad.
A sokat szidott ProStreet tuningot láthatjuk viszont az Undercoverben, kis változtatásokkal. Nincs külön első és hátsó lökhárító, csak bodykit van, melyet kis mértékben alakíthatunk is. Az egyéniség szinte teljesen elveszik, ugyanis három, azaz három, többségében elég csúnya bodykittel találkozhatunk. Ehhez igazából hozzájön még egy, ami a teljesen széria kinézetet tudja alakítani. Ez azonban igen keveset tud változtatni az autó kinézetén. A motorháztetőt is tudjuk alakítani, itt a szérián kívül kettő, azaz kettő féle motorháztetőből van lehetőségünk választani. Talán nem kell tovább ecsetelnem, hogy ez nagyon kevés. Hogy mégis többnek tűnjön a választék, külön ott van a listán ennek a két változatnak, illetve az alapnak a szénszálas változata is.
Most is lehetőségünk nyílik azonban az első és a hátsó tengelyekre másfajta kerekeket tenni. A felnik választéka hatalmas, itt legalább van miből választani. Ha alaposan megnézzük a választékot, itt is találunk nem egy olyan felnit, ami szinte egy az egyben szerepelt már a listán, csak más néven. Sebaj, apróságokra nem adunk. Ami viszont tényleg zavaró, hogy a legtöbb keréken (nem a felnin, a gumin) ott virít egy Need for Speed felirat. Ez nem túl valósághű. Légterelőkből körülbelül annyi van, mint a ProStreetben. Kicsit zavaró, hogy a listából úgy lehet kiválasztani egyet, hogy azt a legkisebb méretben mutatja az autón. Sok esetben nem látszik olyan kicsin, hogy autosculpttal mit lehet kihozni belőle, így nem könnyű eldönteni rögtön, hogy jó-e az a spoiler nekünk. Persze ha feltesszük, utána kedvünkre alakíthatjuk a légterelőt. Az autosculpt egyik nagy hibája, hogy itt nem változik folyamatosan az alkatrész, ahogy húzzuk a csúszkát. A változásokat csak akkor látjuk, ha már megállítottuk valahol. A ProStreetben az jobban meg volt oldva, kár volt belenyúlni.
Kipufogókból is van szám szerint öt darab minden autóhoz. Előrelépés az elődhöz képest, hogy itt nem kell egy bodykitet feldobni, hogy választhassunk másik kipufogót. Visszafejlődés viszont, hogy nem tudjuk autosculptolni (testreszabni) a kipufogókat.
A festés és matricázás része is átalakult némiképp a ProStreethez képest. Nagyon jó ötlet volt, hogy a listában minden matricát látunk kicsiben, melynek segítségével sokkal hamarabb tudunk választani. Nem kell megvárni míg egyesével betöltögeti az autóra a matricákat. Negatívum azonban, hogy csak az autón szabhatjuk testre a matricát, miután megvettük, nem pedig előtte. Ezzel lehet bukni pénzt, ha kiderül a végén, hogy nem is jó nekünk az a fólia. Amúgy a fóliaszám itt is 20-ra van korlátozva, cserébe viszont a választék nagy, és van sok egész jópofa matrica.
A felsorolt hibái ellenére a játék nagyon is élvezhető. Tulajdonképpen a történet mentette meg az Undercovert. Ha az nem lenne, sokak számára nem lenne elég motiváció végigjátszani a játékot. A küldetések izgalmasak és ötletesek, az átvezető videók pedig szintén nagyon jól sikerültek. A játékban helyet kapott még egy skill számláló is, melynek majdhogynem semmi értelme nem volt. Ezt csak tetézi, hogy teljesen irreális is az egész rendszer, így szerintem ha e helyett inkább az árnyékokat csinosították volna még, jobban jártunk volna.
Az egyik legfőbb negatívum a nagyon gyér tuningolási lehetőség. Persze a matricázásnál láthatunk fejlődést, de sajnos megint sikerült rossz lépéseket elkövetni a fejlesztőknek.
Negatívumként említeném még meg a túl árkádos irányítást is. Engem már zavart, hogy lassulás nélkül száguldunk át mindenen. A marketingesek agyon nyomatták a Heroic Driving Engine-t, mely igazából nekem nem tetszett annyira. Persze jól nézett ki, hogy bármilyen autóval könnyedén tudunk forgolódni, és hogy hátramenetben megfordul a kamera, de ez már-már túlzás. Ennek ellenére egy árkád játékba ez belefér, csak zavaró, hogy minden évben a nyolc évesekre fejlesztik az irányítást. Ebből adódik, hogy a játékot gyerekjáték volt végigvinni. Erre a fejlesztők is rájöttek, és igyekeztek is orvosolni a hibát. A patch felrakása után elvileg nehezedik a játékmenet. (Ez nekem mondjuk egyáltalán nem tűnt fel.)
Egyértelmű pozitívum, hogy visszatért a My Cars, tehát kedvünkre tuningolhatjuk azt az autót, amelyiket csak szeretnénk. Aki nem találná a játékban, ne ijedjen meg. A fejlesztők roppant logikus helyre helyezték el; az online menüpont alatt található.
A választékos autólista is nagy pozitívum. A Ferrari és a Honda rajongókon kívül szerintem mindenki megtalálja majd a kedvencét. Van itt BMW-től kezdve, Audin át egészen a Volkswagen Scirocco-ig minden.
Na de mennyi a százalék?!
Azt kell mondanom, hogy PC-re egy félkész játékot kaptunk. Tele volt a játék textúra betöltési hibával, mely miatt sokszor megállt a játékmenet egy-egy másodpercre. Ilyen állapotban nem szabadott volna kiadni a játékot. Ezt a hibát a patch gyakorlatilag felszámolta, tehát igencsak érdemes feltenni a tapaszt. Hozzá kell tennem, hogy ez a hiba - eddigi tapasztalataim alapján - csak PC-n jelentkezik.
A legfőbb hiba, ami konzolon felróható a fejlesztők számlájára, az az, hogy néha egy rövid időre megakad. Ez nekem, PC-n „nevelkedett" játékosak egyáltalán nem is tűnt fel, csak amikor felhívták rá a figyelmemet. Hiába na, tükörsimán kéne futnia a játéknak Xboxon, hiszen a hardverek adottak. Konzolon a játék mindemellett sokkal jobb, így aki teheti, inkább azon játssza.
Így a végére már csak a százalékos értékelés maradt. A fent említett pro-és kontrákat összevetve, a grafika 82%-ot, a hangok/zenék 85%-ot, a játékélmény 75%-ot, a tartalom 90%-ot, míg a szavatosság 50%-ot érdemel.
Mindent összevetve, szorzással osztással, átlagot vonva PC-re idén ez csak 77%-ra futotta. Mindemellett konzolon szerintem a 82 %-ot is megérdemli a játék. Nem ez a legjobb NFS, amit valaha láttunk, viszont feltétlen érdemes kipróbálni. PC-n szigorúan patchel együtt.
Err
« vissza a tesztekhez |
---|
Értékelés
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!
Hozzászólások |
---|
2014-01-14 00:44:46 [#13]
sziasztok........valaki elmondana h hogyan kell ezen a szaron jatszani??? :)
értékelés: 77/100
2010-09-01 11:56:22 [#10]
Nagyon unalmas. KB. 1 óra játék után már untam. A város teljesen béna ezzel a megsárgult színfelhozatallal. Egy totál átlagos játék.
értékelés: 60/100
2010-08-30 15:09:24 [#9]
szerintem ez egy nagyon jó játék nekem még a grafika is nagyon tetszik a kocsik is nagyon állatok a versenyekről nem is beszélve de nekem még a törés az ami nagyon tetszik úgyhogy szerintem ez a játék nagyon nagyon jól sikerült
értékelés: 100/100
2010-08-27 12:50:23 [#8]
Ez a játék az eddigi legnagyobb dobása volt az EA-nak az underground duo után, szerintem nagyon jó a története , és a játékélménye egyenesen kitűnő..a grafikán lenne mit javítani, de az általános véleményemen mit sem változtat, EZ EGY NAGYON JÓ NFS!!!100%!!!! :)
értékelés: 100/100
2010-07-11 17:34:08 [#5]
nekem nagyon tetszett a jatek foleg az alaptortenet
orulok hogy vegul nem most wanted 2 lett hanem undercover ebbol is latcik hogy a BLACK BOX igenis egy kerativ csapat
értékelés: 90/100
2010-06-15 22:17:28 [#4]
Összességében jó lenne a gém ha nem lenne tele bugokkal + ha felrakom a javítást újabb hibák jönnek elő, de a dlc-nek köszönhetően engem is sikerült az undercovernek 1-2 hónapig a gép előtt tartania.
értékelés: 75/100
2010-05-28 19:50:17 [#2]
A tuningot leszámítva szerintem egész tűrhető a játék. Én már nagyon régóta játszok vele, és nemunom. Főleg az online miatt. Patch sokat javít, már csak egy jó tuning kéne bele.
értékelés: 89/100
Adatlap
Need for Speed: Undercover
megjelenés:
2008. november 21.
fejlesztő:
EA Black Box
kiadó:
Electronic Arts
platform:
PC, Xbox360, PSP, PS2, PS3, DS, Wii
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Értékelés
82 |
|
||
---|---|---|---|
75 | |||
90 | |||
85 | |||
50 |
A 10 legfrissebb teszt
Need for Speed: Hot Pursuit |
Need for Speed Undercover |
Need for Speed: ProStreet |
Need for Speed: Carbon |
Need for Speed: Most Wanted |
A hónap legnépszerűbb tesztjei
Need for Speed Undercover |
Need for Speed: Most Wanted |
Need for Speed: Hot Pursuit |
Need for Speed: Carbon |
Need for Speed: ProStreet |