Need for Speed: ProStreet

  • Tesztplatform:  0
  • Írta:  Walin
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás
Az EA Fekete Doboz fantázianevű, és kanadai székhelyű fejlesztőstúdiója (Black Box) jövőre ünnepelheti alakulásának tizedik jubileumát. A srácok feladata az elmúlt évek során egészen egyértelmű volt: Need for Speed szériát kreálni a népnek, aki ha már nagyon lázadozást mutat, valami nagyobb újítást is prezentáltak munkáikban (Underground 1, s a mostani Pro Street). Na nem ez a lényeg, hanem a játék maga, a fejlesztők eme írás esszéjellegű terjedelme nélkül is remekül megvannak, köszönik szépen.
Akárhogy is állunk hozzá, szeretjük, avagy utáljuk, egy új Need for Speed érkezése mindig nagy esemény, mely aktivizálja a játékos közösséget. Általános téma volt az utóbbi időkben a sorozat megfeneklése, mely a Most Wanted napfényes tájai ellenére kvázi megrekedt az Underground által állított alapok között, azaz illegálisan atomgizda módon lezúzni az ellenfél csókák arcát, s emellett a rend őreinek is a képébe kacaghattunk kegyetlenül. Ez volt az NFS újkori védjegye, többen szerették, mint utálták, de mint tudjuk, általában a negatív véleményünknek szeretünk inkább hangot adni, így ezen álláspontok maradtak meg főként az ember fejében. Az EA bár burkoltan, de pár nyilatkozatával elismerte a tényt, hogy illene új mederbe terelniük a dolgok folyását, s egy újabb Halálos Iramban-t majmoló epizód már nem férne bele a képbe. Magyarán a társaság egyik fele örülni fog, míg a másik kellemetlenül csalódni, avagy harmadik eshetőségként az új idők szele meghozza a régi kemény mag kedvét.

A változás ami a játék teljes egészére jellemző, kritikusi szempontból sokkalta üdvözölni valóbb, hiszen fejlődést láthatunk, de még mekkorát. Azoknak viszont, akik 350 km/h-s sebességgel óhajtanak rendőrkordonon átreppenni, az NFS címke megtévesztő lehet, ugyanis ezen földtől elrugaszkodott hacacáré immáron a múlté.

TISZTESSÉGES ESZKÖZÖKKEL
Történet, háttér, no bizony az nem sok akad, csupán puszta tényeket tudunk meg, aztán boldogulunk, ahogy tudunk. Egy Ryan nevű autóversenyző életébe csöppenünk bele, kinek (sok pilótatársával egyetemben) leghőbb vágya, hogy ennek a kitalált bajnokságnak az ötágú koronázott bajnokává válhasson. Az öt ág jelöli a legfőbb versenykategóriákat, melyeknek jelenleg minden típusban más és más az aktuális címvédője, külön kiskirály gyorsulásban, driftelésben, versenyekben, showdownban, valamint a csúcssebesség futamokban. A cél egyértelmű: kisebb osztályokban haladgatva egyre nagyobb hírnévre kell szert tennünk, hogy méltók legyünk kihívni az adott kategória legjobbját egy címmérkőzésre. Igen, igen, ez nagyban hasonlatos a Most Wanted illegális reputációs skálájához, csupán ez most sportszerű keretek között zajlik.
 
MENÜKÁOSZ
Mielőtt nyeretlen kétévesként elkezdenénk megvalósítani Ryan álmát (megmenteni a névtelenségtől...), barátkozzunk meg a kicsit kusza, néhol nehezen átlátható menürendszerrel. A legelején kötelezően kiválasztandó segítségeknél nem kell elkeseredni, hogy akkor örökre egy alacsonyabb szinten maradunk, ez a későbbiekben bármikor módosítható, bár kétlem, hogy kanyar-, és fékrásegítésre bárkinek is szüksége lenne. Célszerű rögvest az EA Nation accountot is beizzítani hozzá, mert a játék szinte már Xbox live szintű szolgáltatásokat tartalmaz, de az online lehetőségekre külön boxban térek ki. A főmenü relatíve egyértelmű, kedvére beállíthat magának az ember bármit, sőt a bátrabbak az OPTIONS/GAMEPLAY/MODE OPTIONS alatt versenytípusonként ki-, illetve bekapcsolhatják az elektronikus segédeszközöket, azaz a menetstabilizátort, kipörgésgátlót és ABS-t! Amit itt fontos megjegyezni, az a Race Day elnevezés. Ez egyrészt a Quick Race megfelelője, másrészt mindegyik előre tárolt, tehát adott számú versenyszámokat tartalmaz, meghatározott autókkal minden futamtípushoz. Ez az egész egy aszfaltra felgrafitizett látképen nyugszik, kicsit nehéz átlátni, de idővel megszokja az ember, hogy merre vigye a mutatót. Lényeges, hogy kreálhatunk saját versenynapot, itt szerencsére minden tetszőlegesen testre szabható, mely helyszínen mennyi futam legyen, az hány körös, ilyesmik.


CSAPJUNK A LOVAK KÖZÉ
A fő vonzerő magától értetődően a karrier kasztja, ami rendkívül összetett lett. A kiinduló szituáció már ismert: szépen kvalifikáljuk magunkat egy hivatalos versenynapra, hogy elkezdődjön életrajzi könyvbe illő történetünk. Az ismeretlenből a csúcsra címmel. Nem kívánok külön kitérni rá, majd a hardver rovat lefuttatja a maga sebességtesztjét a játékkal, annyit azonban kötelezően jelzek, hogy szép, nagyon szép, a pályák kicsit puritának ugyan, de az autók pompásan festenek, a gumiégetés füstje eszméletlen igen, hát még a piros füst. Mi következik ebből? Még eszméletlenebb gépigény. Komolyabb kifejtésre ez azt hiszem, nem szorul, kifejeztük csodálatunkat jó pár lapszámmal ezelőtt már a látványt illetően.


No de ami a második, s a sorrenddel ellentétben legfontosabb dolog, a fizikai motor és a kezelhetőség meglepetésszerűen megváltozott. Bár akadnak olyan autótípusok, amelyekkel úgy, ahogy kihozható az NFS-re jellemző fék nélküli száguldozás, de ez is inkább pálya és gumi függvénye, mintsem trehányságé. Nem is tudom, hogy kezdjek bele, hiszen nem egy Simbin produktumról írok épp, de mégis muszáj lesz: az autóknak immáron jól érezhető súlya, ehhez mérten súlypontja van, amiből kifolyólag nagyon nem mindegy, hogy milyen íveket használunk, s hogy mennyire terheljük az autót a kanyarokban. Kipördülni nekem ugyan nem sikerült, de leszaladni az aszfaltról rossz fékút, avagy ideális ív használata miatt nagyon is. Azt ezek után mondanom sem kell, hogy noha a levágás még úgy-ahogy működik, a falat megkoccolni már korántsem olyan következményektől mentes móka, búcsúzhatunk sok értékes pozíciótól általa.

A földhözragadtabb fizikai modell mellett sokak másik imája talált értő fülekre az évek alatt, ugyanis a törés-zúzás most már itt is kivitelezhető. Noha a játék figyelmeztet, hogy a rongálódás kihatással van a menetteljesítményre, én ennek nem igazán éreztem jelentős hatását, szépen deformált kasztnival víganfutkorásztam a gyors köröket, amikor kellett. Van azért benne egy csavar: egy ponton túl, miután már pirosan villog a kijelző, akkor nem sok kell hozzá, hogy totálkárosra tegyük szerencsétlen gépet, ami abban a pillanatban a verseny azonnali végét jelenti! Ehhez néha nem kell ám olyan sokat tennünk, elég egy rosszul kivitelezett ugratás, s a szaltó után máris a drága versenyautónk lassított felvételes haláltusáját gyönyörködhetjük végig. Ennek pedig ára van: vagy felhasználjuk a javításra (TK esetén az annak megfelelő) szánt kártyáink egyikét, vagy ha ilyen aduászunk nincs, fizetünk, mint a katonatiszt. Ugyanis új versenynapra csak csillogó-villogó verdával léphetünk be.

A versenynapok mindegyikén pontokat gyűjthetünk a futamok során, s többször is nekilendülhetünk a megmérettetéseknek. E jeles eseményeken az összpontszám a lényeg, tehát nem gond, ha valahol nem elsők lettünk, csak a végelszámolásnál mi legyünk a nap dominánsai, mivel ez a továbbjutás, azaz a többi versenynap megnyitásának a záloga. A versenyszámok már ismertek lehetnek, csak most mindez hivatalos formába öntve. Ezen forma alatt értem azt, hogy a versenyek rendes versenyzésre szánt pályákon zajlanak, lesz lehetőségünk rendes időmérős bajnokságot futni. Ennek egyik mutációja a szektoridő kihívás, ami nagyjából ugyanaz, mint az előző. A driftelés nagyban hasonlít a Carbonban megismertre, míg a gyorsulás teljesen szabályos formában tért vissza, magyarán egy szép hosszú egyenes, két autó, aztán uccu neki hadd szóljon. Ezt egy apró kis gumimelegítés előzi meg, ami szerintem fantasztikus opció, egyhelyben állva kell égetni a gumit, lehetőleg úgy, hogy a lehető legjobb tapadási értéket szerezzük meg a rajt előtt. Utolsóként vannak még a Speed futamok, ez két altípust takar: az egyikben traffipaxok előtt kell merészet repesztenünk, (a kumulált legmagasabb eredmény nyer), a másiknál meg egy kvázi fékezést alig igénylő száguldás a célig, tehát a nagy végsebesség a nyerő taktika.
 
A KAROSSZÉRIA, ÉS AMI ALATTA VAN
Az autók száma a legutóbbi hivatalos álláspont szerint 59, de vélhetően a véglegesbe több lesz egy kicsivel. A versenygépeket kétféle módon fogjuk kapni. Az egyik részét nyerhetjük/vehetjük, a másik adagot meg pusztán megkapjuk kölcsönbe az adott versenyre (ezek vidáman lelakhatóak, nem nekünk kell kifizetni). A sajátjainkból célszerű minden versenyszámra külön favoritot fenntartani, ugyanis ezek vihetők magunkkal, ám át nem csoportosíthatóak, magyarul, amit gyorsulásra sorolt be a gép, azt nem engedte az istenért se futamra vinni. A garázs mélyén immáron igen szép mélységekben babrálhatjuk az autónkat. Lehet ugyebár fejleszteni mind motorikusan, mind optikai szempontból, akár egyesével, akár csomagok képében, tehát a cicomázás hasonlatos a korábbi részekben látottakhoz, csak itt értelemszerűen részletesebb. Immáron sok apró diagram segíti megmutatni a fejlesztések pozitív hatását, de a három fő teljesítményjelző csík is éppen elegendő. Emellett tuningolni is alkalmunk nyílik, ami az autó beállításait, finomhangolását takarja, majd mindezen ténykedésünket letesztelhetjük. Ezek után az autónk minden jellemzőjét egy Blueprintben tárolja a gép, melyből egyszerre többet is elraktározhatunk különböző helyzetek esetére.

 
AMIKOR A HÓHÉRT...
Végértékelés, a vég az értékelés, hiszen vélhetően annyira meg fogja osztani a tömegeket az új epizód, hogy aztán csak győzze az ember kibogozni azt, hogy ellenzők s támogatók közt kinek van jobban igaza. Az NFS újkori múltja alapján teljesen másra számíthatott az ember fia, míg az ellenállás repes örömében, hogy végre valami. Az én döntésem a következőképp hangzik: A ProStreet egy korrekt, online és offline lehetőségekben egyaránt gazdag autós játék, ami azért hellyel-közzel megmaradt árkádnak, de nem azon az eszement módon, mint eddig. Folytatásnak furcsa lenne nevezni, mivel nem sok köze van az NFS eddigi részeihez. Ez egy új kezdet, melynél a jól bejáratott nevet alkalmazták igáslónak az átmeneti időszak átvészeléséhez. Azt meg majd a kasszánál a vásárlók eldöntik, hogy jó irányba indult el az EA, avagy nem, netalántán párhuzamosan fusson mellette egy illegális ereszd el a hajam NFS. Változásért kiáltottunk, hát megkaptuk, csak egy picit másképp képzeltük...


Forrás: PC Guru Online
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

Car Rider

2010-08-31 18:55:04 [#30]

Hát igen,ProStreet.. nekem vegyes érzelmeim támadtak mikor játszottam vele. Maga a játék története(ha azt a Rio-s dolgot annak lehetett hívni)nem nagyon jött be, a sokat szidott tuningolás viszont igen, szerintem szépen oldották meg. A grafikáról annyit hogy lehetett volna jobb is, de ez van. A játékélmény sem volt rossz, viszont elég bizarul csinálták meg azt a betonfirkás térképet, hiszen ha nem is csináltad végig a dolgokat akkor is kihívhattad a "királyokat" na mind1... ez így szerintem 85% ér meg...

értékelés: 85/100

kz009

2010-08-05 18:42:49 [#29]

értékelés: 90/100

dagi_boy_95

2010-07-11 17:40:43 [#28]

nekem teccet a game...csak annyit sajnaltam hogy nem illegalis versenyekbol all hanem legalisakbol
a tuningolas utolerhetetlenul jo a tortenet is...a menut nem kellet volna ennyire tulkomplikalni
en azt szerettem benne a legjobban hogy egybol (ha volt ra penzunk) vehettuk a legmagasabb szamu tuningokat...de semmi se lehet tokeletes
a zene is jovolt...az lehetett volna jobb is
engem szemly szerint 2-3 honapig a gep elott tartott(mert rossz volt a gep szaggatott es lassan vittem:D)...en ajanlom mindenkinek

értékelés: 93/100

gv

2010-05-18 18:54:51 [#27]

Amit a legjoban élveztem benne azok a sprintek voltak (mind 1ik nagyon élvezetes volt) és a tuning sztem ebben volt a legjobb eddig (uc-ben is lehet h jó volt de 1 perc alatt töltött be minden matrica és csak a garázsban de ott nagyon lassú volt a játék) és kb ennyi. voltak benne jó kocsik, zene nem sok de volt ami jó

értékelés: 49/100

agesz

2010-05-05 21:59:55 [#26]

Hát.. Graf alapon is szép! ez ~20as... nagyon szaggatott már a végefelé, nem tudom mért...
rohadt nehéz az irányítás, és szerintem az baromság, hogy 2 métert ugratsz a sivatagba egy 1szerű bukkanónál..
De PS3an király! :D Ott leültök 2en, benyomjátok a sivatagi sprintet és mehet is az 1-1! ~80%
összetéve a játék nekem PC-n 30%, PS3an 80%... 2 számtani közepe: 55%...

értékelés: 55/100

trianon20

2010-03-02 19:21:08 [#25]

ez is remek nfs nem értem sokan miért nem szeretik

értékelés: 90/100

kozsig

2010-02-15 19:15:51 [#24]

értékelés: 78/100

smatyi

2010-02-04 17:15:44 [#23]

Sztem jó game nekem bejött(ez az én véleményem).

értékelés: 78/100

Y3T1

2010-01-03 16:16:04 [#22]

mikor láttam az első tailert akkorsem tetszet, de mikor letöltöttem és feltelepítettem...
teljesen más az egész(nekem Carbon, Most Wanted-hez szokott embernek...)menü rendszer, játékmenet, irányítás...

ui.nekem meg volt minden ami kell, de akkor is nagyon szagatott MINIMUM grafikán!!!
ezért csak 30/100

értékelés: 30/100

DariusX

2010-01-03 13:17:05 [#21]

Hát ez a játék piszkosul el lett...
Egyébként az értékelésnél "Értékeld a letöltést", nem pedig "Értékeld a játékot" van... Mind1 én a játékot értékeltem...

értékelés: 50/100

tmarton98

2010-01-02 18:13:35 [#20]

Nagyon jó játék

értékelés: 70/100

NFS6

2009-12-24 12:23:03 [#19]

értékelés: 78/100

marci0129

2009-11-20 12:29:42 [#18]

értékelés: 78/100

vitya2

2009-11-03 19:31:04 [#17]

értékelés: 90/100

kovy29

2009-08-27 11:32:29 [#16]

értékelés: 80/100

DomiX

2009-07-24 13:23:02 [#15]

Nekem tetszik megvolt a demó és még az is jóóó volt :lol:

értékelés: 95/100

Ben47

2009-07-15 19:52:04 [#14]

Szerintem ez egy szórakoztató játék, nekem személy szerint tetszik, bár kicsit tényleg elüt a többi NFS-től. 64.

értékelés: 64/100

ASR_Godfather

2009-07-13 18:10:46 [#13]

Én csak a demo verziót próbáltam ki de nekem bejön.

értékelés: 95/100

sárga

2009-07-11 18:27:37 [#12]

Nem is annyira rossz mint amire az előzetes hírek alapján számítottam.Nekem tetszik

értékelés: 95/100

kbence1

2009-07-03 08:49:48 [#11]

Lehet, hogy sokan rossznak mondják, de ha a semmiből indulunk ki végülis jó és a grafika is naon jó

értékelés: 95/100

DANI845

2009-07-01 11:55:48 [#10]

elcseszett egy játék de azért még lehet vele játszani.de kurv@ nehéz .meg van benne egy-két jó zene is!

értékelés: 80/100

hatten39

2009-06-28 14:12:57 [#9]

Az utolsó nfs amit még ki tudtam játszani (=
lehet hogy az volt a baj hogy a ps2 verziót qrvára elcseszték a fejlesztők és csak azért nem tetszett....... nem tom de mivel el tudtam vele pár hetet szórakozni és pár zene is jó volt ezért kap tőlem 45%-ot (:

értékelés: 45/100

Echo

2009-06-26 01:32:41 [#8]

Autós játéknak elmegy. Nem rossz.

értékelés: 78/100

bendeanti

2009-06-25 16:01:47 [#7]

Jó volt a pro street jó kocsikkal meg tuningokkal csak nekem az volt vele a baj hogy semmi köze az utcai versenyekhez.....:|
Sztem is el lehetett vala játszani...!!!:D

értékelés: 78/100

Ronniee

2009-06-24 22:16:52 [#6]

értékelés: 45/100

Kimifun94

2009-06-14 09:26:18 [#5]

értékelés: 1/100

bartuczk

2009-05-23 10:48:24 [#4]

Végülis el lehetett játszani vele.

értékelés: 70/100

lancerevo

2009-05-05 10:36:20 [#3]

értékelés: 42/100

3.14sta

2009-05-04 02:22:48 [#2]

kutyafüle egy játék ez...egyedül a grafikát tudom értékelni, azzal nyilván sokat dolgoztak

értékelés: 20/100

Habor

2009-04-08 11:04:28 [#1]

értékelés: 59/100

Adatlap

Need for Speed: ProStreet

megjelenés:

2007. november 23.

fejlesztő:

EA Black Box

kiadó:

Electronic Arts

platform:
PC, PS2, PS3, Xbox360, DS

Web Fórum Teszt
Magyarítás Galéria Demó Patch
A játékhoz több galéria is kapcsolódik,
kérlek, válassz az alábbiak közül!
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ új játékmódok
+ online átitatás
+ remek grafika
+ végre törnek a kocsik
- néha nehéz az autók viselkedésére ráérezni
- steril pályák
- a régi NFS-t preferálóknak meredek lehet
90
80
70
90
70

Ajánlott konfiguráció:

CPU: 3.0 GHz, RAM: 1024 MB RAM, GPU: 256 MB VGA (Pixel Shader 3.0), HDD: 8.1 GB

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek

Partnereink