Undergound 2: Autók behelyezése

Szerző: Walin
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

Rengeteg kérdés érkezett felém, hogy még is hogyan lehetne új négykerekűket varázsolni a Need for Speed: Underground 2-be. Hosszú keresgélés és tesztelgetés után végül rájöttem a dolog nyitjára, melyet természetesen most veletek is megosztok. Kérek mindenkit, hogy figyelmesen olvassa el az alábbi sorokat, ha kell többször is, és nem árt mindig biztonsági másolatot készíteni a módosítani kívánt fájlokról, nehogy aztán uninstall majd install legyen a művelet vége.

1. lépés: "Terület felmérése"

Miután kiválasztottuk és letöltöttük az importálni kívánt négykerekűt nyissuk meg a tömörített (általában tömörített formátumban találhatók meg a fájlok) mappa tartalmát. Amit biztos, hogy találnunk kell benne az az NFS-CfgInstaller.exe alkalmazás, mely segítségével érhetjük el, hogy az új jármű megjelenjen előttünk a játékban. Továbbá jelen kell lennie egy .u2cfg kiterjesztésű fájlnak is, amit majd az NFS-CfgInstaller.exe alkalmazásban kell betölteni. Ezeken kívül megtalálható még egy geometry.bin és egy textures.bin fájl is. A készítők az autók logoját is csatolni szokták a letöltésekhez, ezeket majd az NFS-TexEd alkalmazással tudjuk a játékba varázsolni.

2. lépés: Fájlok felülírása

Azt tudnotok kell, hogy hasonlóan a Most Wanted-hez, itt sem az autók létszámát növeljük, hanem egy meglévő járgányt cserélünk le egy újra. Nos, mint már említettem, a tömörített mappában találnunk kell egy geometry.bin és egy textures.bin fájlt. Ezek általában olyan nevű mappában vannak elhelyezve, amilyen nevű mappába másolni kell őket. Vegyünk egy példát!
Én egy Suzuki Swift-et szeretnék a játékba varázsolni, ami a Peugeot 206 típusú autót cseréli le. Ennek értelmében a két másolandó fájlt (geometry.bin és textures.bin - ezek a peugot mappában találhatók) az NFS Underground 2/CARS/PEUGOT mappán belül helyezem el és írom felül az ott található fájlokat.

3. lépés: NFS-CfgInstaller használata

Nyissuk meg az alkalmazást (két klikk). Előugrik egy ablak, ami azt kéri tőlünk, hogy keressük meg a Need for Speed: Underground 2 főkönyvtárát (ha valaki alapesetként telepítette a játékot akkor itt találja: C:Program FilesEA GamesNFS Underground 2). Miután sikeresen megtaláltuk, nyomjunk egy "Ok" gombot. A folytatásban ismét egy felugró ablakkal találkozunk, melyben ki kell választanunk azt a bizonyos .u2cfg kiterjesztésű fájlt, ami a letöltött tömörített mappán belül található. Ha megvan, ismét nyomjuk meg az "Ok" gombot és már készen is vagyunk.

4. lépés: Logo behelyezése

A logo behelyezéséhez szükségünk lesz az NFS-TexEd program legújabb verziójához, melyet itt találtok. Nyissuk meg az NFS-TexEd.exe alkalmazást. A programban az Archive fülre kattintva válasszuk ki az Open menüpontot (gyors billentyű: Ctrl+O). A felugró ablakban keressük meg a FrontB.lzc nevű fájlt, melyet alapesetben itt találunk: C:Program FilesEA GAMESNeed for Speed Underground 2FRONTENDFrontB.lzc. Miután megtaláltok, nyissuk meg. Itt újra a Suzuki-s példával jönnék elő, máshogy sajnos nem lehet szemléltetni a dolgokat. Mivel a Peugeout 206 típusú négykerekűt szeretném felülírni, ezért nekem ennek a két logoját kell megkeresnem. Igen, jól olvastátok, kettőt. Egy logo jelzi a jármű nevét (ez esetben Peugeot) a másik pedig annak típusát, szériaszámát kinek hogy tetszik (itt ugye 206).
Kezdjük a jármű nevével (Peugeout): miután megnyitottuk a FrontB.lzc-t, keressük meg a 168. elemet (CARSELECT_MANUFACTURER_) és a név mellett található jelölőnégyzetet pipáljuk ki. Ezután a Texture fülre kattintva válasszuk az Import menüpontot (gyorsbillentyű: Ctrl+I). Az előugró ablakban keressük meg a tömörített mappán belül a Primary_Logo nevű képet és kattintsunk a Megnyitás gombra. Ha ezzel megvagyunk a program jobb oldalán már nem Peugeot hanem Suzuki logot láthatunk. El ne felejtsétek a művelet végével a pipát kivenni a 168. elem mellől!
Most jöjjön a jármű típusát, szériaszámát jelző logo. A 206-nál a 102. elemet (SECONDARY_LOGO_PEUGOT) kell megkeresnünk és bepipálnunk. Innentől a lépés ugyan az, mint az első logo esetében: Texture fül - Import (Ctrl+I) - Secondary_logo megkeresése és kiválasztása majd megnyitása. Ha mindezekkel készen vagyunk kattintsunk az Archive fülre és válasszuk a Save menüpontot, hogy elmentsük a módosításokat.

Ha mindent jól csináltunk ezentúl a Peugeout 206 helyén egy Suzuki Swift 1.6 fog állni. Ajánlom, hogy először Ti is ezzel a négykerekűvel próbálkozzatok, gyakorlásképpen tökéletesen megfelel. Aki kipróbálná, annak erre tessék! Ha valaki esetleg elakadna, vagy nem értene valamit nyugodtan keressen meg privát üzenet formájában és ha tudok, válaszolok a kérdésekre.

Regisztrált, bejelentkezett felhasználóinknak lehetősége van új szócikk írására is! Regisztrálni itt tudsz.

  « vissza a lexikon főoldalára